Listeners:
Top listeners:
play_arrow
EN DIRECTO La Primera de Bizkaia
play_arrow
Planes para dar la bienvenida a la Navidad Arrastion Bizkaia
play_arrow
La agenda de Alazne 20-11-2025 Egunon Bizkaia
play_arrow
Sombras y Monstruos: The Sandman y el nuevo rumbo de The Witcher Arrastion Bizkaia
play_arrow
WICKED: RECORDANDO LA PRIMERA PARTE ANTES DE LO QUE VIENE Arrastion Bizkaia
play_arrow
Destripando la serie animada de X-men y el mundo Marvel Arrastion Bizkaia
play_arrow
La agenda de Alazne 13-11-2025 Egunon Bizkaia
play_arrow
La primera familia vuelve: Los 4 Fantásticos: Primeros Pasos Arrastion Bizkaia
play_arrow
El renacer del cazador: El regreso de Predator Arrastion Bizkaia
play_arrow
Hablamos con DELACUEVA sobre su nuevo disco "No me llames artista" Arrastion Bizkaia
play_arrow
Planes que tienen mucha enjundia para disfrutar el fin de semana Arrastion Bizkaia
Jaialdiko hiru egun igaro ostean, lehiaketan dauden hainbat pelikula ikusteko aukera izan dut; Terence Daviesen Benediction Lehen Mundu Gerran kokatutako drama intimista da, Maixabelek iraganeko gatazkei eta barkamenari buruz hitz egiten digu gaur egunean, eta Claire Simonek podcast eder (eta aspergarri) bat eskeintzen digu I Want to Talk About Durasen. Baina ikusitako film guztien artean, sentikortasun eta xarma berezia aurkitu diot Tea Linderburgen lehen filmari, As in Heaven-i.
XIX. mendeko Danimarkar herrixkatxo batean kokatuta, emakumearen askatasun eta boterearen bilaketari buruz hitz egiten du filmak, neska protagonista gazteak dituen urduritasunak eta aldaketa beharrak erakutsiz hasieratik. Leak (protak) ez du bere amak edo amonak izandako bizia bizi nahi, iraganean emakumeak izandako rola aldatu nahi du, eta beraz herrixkatik joan nahi da, aldaketa eta independentzi baten bila. Nahiz eta hasiera batean aukera errealtzat bihurtu kanpoko ikasketa, dena konplikatzen joango da ama erditzen hasten den momentutik, tradizio eta modernitatearen arteko borroka bat hasiz.

Istorioa kontatzeko zuzendaria objektu ezberdinen garrantzi narratiboan oinarritzen da, motibo garrantzitsuenetariko bat ile orrazkerak izanik. Amonak ilea ezkutuan dauka, sumisio tradizional bat erakutsiz gizonekiko, amak berriz melena ilehori ederra haizearen mende askatuta dauka, eta alabak berriz ilea ebaki nahi du. Herrixkan bizitako egun ezberdinetan mototx borobil batetan biltzen saiatzen da bere ilea protagonista, amaren gantxo bat erabiliz (askatasunera bideratzeko aukera ematen dion pertsonaia bakarraren objetua).
Azpimarragarria ere iruditzen zait filmaren alderdi teknikoa, argazki analogiko izugarri batek hornituz zinemako pantaila, momentu batzuetan Tarkovskyren Ispilua ekarriz gogora, bai «argumentu» eta bai estetika aldetik. Badago plano bat, protagonista hesi batean kanpoaldera, nahi duen askatasunera, begira dagoen momentua, zinemagile errusiarraren filmeko momentu baten oso antzekoa dena. Bi emakumeak atzez zerumugarutz begira ageri direna.
Orduak emango nituzke filmaren zirrikitu eta xehetasun ezberdinei buruz idazten, zuzendariak duen hizketaldi feminista landuz eta filmeko pasarte ezberdinak analizatuz, baina uste dut aipatutako hiru lau arrazoiak nahikoa direla zuri, irakurle, enbidia eta kuriositatea transmititu eta filma gomendatzeko.
Escrito por Aimar Erkiaga
20:00 - 22:00
22:00 - 23:00
23:00 - 00:00
00:00 - 02:00
02:00 - 04:00
Copyright Mozoilo Irratia
Comentarios de las entradas (0)