Listeners:
Top listeners:
EN DIRECTO La Primera de Bizkaia
"Somos capaces de dar lo mejor", Carlos Vico Hitz eta Pitz
Marije nos habla sobre el estrés post traumático Egunon Bizkaia
Sobre Laga, Dana y luces intermitentes Egunon Bizkaia
Exploramos el genero de terror y algunos subgéneros, además recomendaciones Arrastion Bizkaia
Hoy entrevistamos al compositor e intérprete emergente, Truebi Arrastion Bizkaia
Estrenos audiovisuales y recomendaciones para disfrutar del fin de semana Arrastion Bizkaia
Comentamos novedades del finde, gira de María Escarmiento y conciertos para esta semana Arrastion Bizkaia
Ejercicios de fuerza, tan necesarios para nuestra salud Egunon Bizkaia
Cómo salir del "shock" y encontrar el equilibrio Egunon Bizkaia
Todo lo que tienes que saber de Deadpool y Wolverine, la gran favorita de Marvel Arrastion Bizkaia
Jaialdiko hiru egun igaro ostean, lehiaketan dauden hainbat pelikula ikusteko aukera izan dut; Terence Daviesen Benediction Lehen Mundu Gerran kokatutako drama intimista da, Maixabelek iraganeko gatazkei eta barkamenari buruz hitz egiten digu gaur egunean, eta Claire Simonek podcast eder (eta aspergarri) bat eskeintzen digu I Want to Talk About Durasen. Baina ikusitako film guztien artean, sentikortasun eta xarma berezia aurkitu diot Tea Linderburgen lehen filmari, As in Heaven-i.
XIX. mendeko Danimarkar herrixkatxo batean kokatuta, emakumearen askatasun eta boterearen bilaketari buruz hitz egiten du filmak, neska protagonista gazteak dituen urduritasunak eta aldaketa beharrak erakutsiz hasieratik. Leak (protak) ez du bere amak edo amonak izandako bizia bizi nahi, iraganean emakumeak izandako rola aldatu nahi du, eta beraz herrixkatik joan nahi da, aldaketa eta independentzi baten bila. Nahiz eta hasiera batean aukera errealtzat bihurtu kanpoko ikasketa, dena konplikatzen joango da ama erditzen hasten den momentutik, tradizio eta modernitatearen arteko borroka bat hasiz.
Istorioa kontatzeko zuzendaria objektu ezberdinen garrantzi narratiboan oinarritzen da, motibo garrantzitsuenetariko bat ile orrazkerak izanik. Amonak ilea ezkutuan dauka, sumisio tradizional bat erakutsiz gizonekiko, amak berriz melena ilehori ederra haizearen mende askatuta dauka, eta alabak berriz ilea ebaki nahi du. Herrixkan bizitako egun ezberdinetan mototx borobil batetan biltzen saiatzen da bere ilea protagonista, amaren gantxo bat erabiliz (askatasunera bideratzeko aukera ematen dion pertsonaia bakarraren objetua).
Azpimarragarria ere iruditzen zait filmaren alderdi teknikoa, argazki analogiko izugarri batek hornituz zinemako pantaila, momentu batzuetan Tarkovskyren Ispilua ekarriz gogora, bai «argumentu» eta bai estetika aldetik. Badago plano bat, protagonista hesi batean kanpoaldera, nahi duen askatasunera, begira dagoen momentua, zinemagile errusiarraren filmeko momentu baten oso antzekoa dena. Bi emakumeak atzez zerumugarutz begira ageri direna.
Orduak emango nituzke filmaren zirrikitu eta xehetasun ezberdinei buruz idazten, zuzendariak duen hizketaldi feminista landuz eta filmeko pasarte ezberdinak analizatuz, baina uste dut aipatutako hiru lau arrazoiak nahikoa direla zuri, irakurle, enbidia eta kuriositatea transmititu eta filma gomendatzeko.
Escrito por Aimar Erkiaga
todayabril 22, 2024 422 64
todayabril 22, 2024 311 43
Estamos en verano y nos encanta disfrutar las buenas música. Y tiramos de los recuerdos y de aquellas grandes canciones que nos marcaron, y también las aderezamos con música nueva! Egunon Bizkaia!!
close14:00 - 16:00
16:00 - 18:00
con Maria Lauzirika y compañía
18:00 - 20:00
con Xabi Gómez
20:00 - 21:00
con Fede Hinojal
21:00 - 22:00
Copyright Mozoilo Irratia
Comentarios de las entradas (0)